:::Follow me for more comics!:::

Friday, May 13, 2011

Exam, Komik dan Cuti

Pejam, celik, pejam, celik,
tup tup dah sampai pertengahan tahun...
dan bila dah pertengahan tahun ni maksudnye.............

CUTI!!!!!!!!!!!

banyak la cuti! Sebelum cuti tu kita kena lalui satu penyeksaan..

EXAM!!!

Garr!
Seriously untuk kali ni punya exam saya tak berapa bersedia..
memang banyak lagi mata pelajaran yang belum ulangkaji..
Physics, Biology yg membiolkan kepala, Chemistery
yang misteri, dan musuh ketat saya......ADD MATHS!!!!
Bagi saya subjek ni memang payah! Padahal kita tak
aplikasikan pun dalam hidup kita... Betul tak? Menyusahkan jer..
Periksa ni pulak bukan sehari dua je..tapi 3 MINGGU !!
memang culture shock untuk saya yg baru masuk Form 4 nih..

Things couldnt go any worse bila tiba-tiba je idea untuk buat
komik ni mencurah-curah daripada kepala macam air terjun..
Seriously, idea datang tu memangla bagus, Alhamdulillah...
Tapi masalah timing tu ha...time nak periksa macam2
idea leh terkeluar..

Hasilnya, penuh satu exam question paper saya conteng..
lagi-lagi kalau banyak masa lebih sebab siap awal...haha..

Ha, nanti siapla, masuk je cuti terus ambil A4, pensel dan pen..
hahaha

Antara idea saya ialah komik Hectic Holiday, sebuah
komik cinta pertama saya mengisahkan Amy dan Khairy
yang pergi lawatan sambil belajar... nak cerita lagi lanjut kena
stay tune la dengan blog saya ini...
First page nye pun sya dah siapkan..
Hahaha.. bayangkan,  nak periksa masih boleh lagi buat komik..

Second idea..komik Ruby Robber The Treasure Hunter Ch.2..
kali ni Ruby akan menjadi seorang lanun untuk mencari lebih
banyak treasure!! Komik ni menampilkan watak yang istimewa
daripada Once Upon A Time.. Nak tahu siapa? tunggu...

Nanti dulu! Kamu semua tak pernah dengar pasal komik
Once Upon A Time saya????
Ingat lagi tak cover Once Upon A Time dalam post saya yang
pertama? Ha, itulah komiknya! Komik ini adalah komik
bersiri dan sampai sekarang baru siap 20 muka surat..haha
itupun buat masa akhir tahun lepas..saya akan uploadnye
jugak di blog ni..

TAPI.....

ada satu masalah sikit; DIALOG!
Kalau nak letak dialog menggunakan komputer, kena guna
Adobe Photoshop.. dan sekarang, Adobe Photoshop CS3
ada pada saya sekarang ini tak dapat di-install! Saya
betul-betul tak tau apa masalahnye.. Kalau masalah ni
tak selesai, kamu semua memang tak berpeluang laa nak
baca komik saya... Tak pun, boleh baca, tapi dengan
tulisan tangan, macam Ruby Robber The Treasure Hunter:
Celestial Crystal.....nampak blur...(tulisan pun buruk!!)

Hahahaha...
Okay.. nanti kita lihat macam mana, kalau boleh memang
ada rezeki laa..

(p/s: Saya akan post kan first page komik Hectic Holiday,
 dan Once Upon A Time pada masa terdekat ini. STAY TUNE!!)

7 comments:

  1. amboi da prepare komik nmpk.........hahahaha......lme lgi nak cuti abg ooi

    ReplyDelete
  2. Lame laa sangat... lagi 2 minggu an..

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. wei!!
    BKAN TULISAN KO TELAMPAU CANTIK KER??
    HAHA

    ReplyDelete
  5. haha, idea mencurah-curah time exam.
    sama la, time camnie la, byk pulak idea cerpen ak masuk kepala.

    ReplyDelete
  6. tau takpe!
    pastu bila dah cuti ni tiba2 tangan ni malas pulak! Sabo je lah~

    ReplyDelete

Search This Blog

Kimi Ni Todoke by Tomofumi Tanizawa

cript>