:::Follow me for more comics!:::

Thursday, June 9, 2011

Lawatan ke Kuala Lumpur

Sabtu, 28 Mei 2011


First day cuti.
Memang sgat best sbb hari ni saya gi Lawatan Sambil Belajar ke KL yang
dianjurkan oleh.....................................

SAYA SENDIRI!

haha..
Mane ada.. lawatan ni dianjurkan Persatuan Seni Visual SMK Tinggi Batu Pahat.
Saya yang mula2 cadangkan wat lawatan ni.. sekadar nak memenuhkan list
aktiviti persatuan je..
 tapi lepas tu pikir masak2 rase macam nak buat betul2..
tanye cikgu, cikgu approve..

Pastu start dari hari tu, saya mmg sibuk gila nak siapkan kertas kerja itu dan ini..
Siapkan kertas kerja, surat kebenaran, surat JPN, surat muzium and many moar!
Kertas kerja pulak byk kali kena rejek sbb salah buat.. haha ><

Nasib baik laa saya ni dibantu oleh si Afdal... walaupun dia byak kali buat otak
saya macam nak pecah, pastu bertekak ngan dia byak kali, tapi dia memang
dah byak mmbantu.. dia tolong setelkan masalah transport..

Balik semula ke topik asal (lawatan tu)....

Perjalanan kitorang bermula pada pukul 5.00 pagi..
And then berhenti solat subuh and sarapan..
Saya makan nasi lemak jek.. tak de bende lain nak dimakan..
Minum ? Milo panas..Haha

Destinasi kitorang yang pertama ialah....

Muzium Kesenian Islam!


Kitorang sampai sini pukul 10.00 pagi..
Apa yang mengejutkannye ialah.. kitorang sampai mmg tepat2 dgn jadual
yg ditetapkan!

Kat sini ada pameran seni khat Al Quran, senjata peperangan, alat untuk
menandakan waktu ( jam matahari), replika masjid.. Masjidil Haram pun
ada tau! Very nice..


Meh2 sini tgok gambar2nye..
(p/s : saya curik gambar kawan saya punye ni.. haha)



Seni khat Al-Quran
Al Quran
Batu bersurat eh bukan batu nesan..Haha

Alat untuk mengenalpasti masa- Jam matahari
Cantik giler ukiran dia!!!!
How to pasang jam matahari
Kompas.. if u r lost in the museum use this...
Cantik giler ukiran kat sarung pedang tu..
Senjata yg tak pernah trpikir untuk dilukis
Sword and sheath

Replika masjid




Masjidil Haram




 Besar gila tau tak muzium ni! tak puas 2 jam kat sini.. Nak datang lagi!
Haha..

Ok destinasi seterusnye!

Next~~
Balai Seni Lukis Negara

Tempat ni memang awesome gila!
Penuh hasil karya seni yg agung lagi bergaya .. ceh3.. lebih2 pulak..
Siyes best kat sini!~
Tapi kbyakannye saya tak dapat nak tafsir ape yg cuba disampaikan pelukis tu...
al maklumlah.. saya ni buta seni.. haha..

Sori ye, kat sini tak leh amik gambar, so tak dapat la nak tunjukkan kat
korang semua yee..

Next~~
Kompleks Kraf Kuala Lumpur


Haha..
Kat sini lah tempatnye korang boleh beli macam2 jenis kraftangan..
Wait2..
Boleh ke?
Haha..
Barang2nye mahal gila..
ratus2 tau tak!!
Mane tak nye, bukannye senang tau nak buat kraf2 sgale bagai tu!~

Kat sini pun ade pameran jugak..
Pameran permainan tradisional wau..

Next~~
Galeri Seni Petronas


Tempat ni pun same cam Balai Seni Lukis Negara..
Artwork nye awesome gilaks~
Ada yg siap bantuan lighting dgn LCD gitu..
Kamera pun tak leh guna kat sini..
Tak dpat tunjuk kat korang..

Next~~
Kinokuniya

Haha.. mane ade.. yg ni saje jek datang untuk shopping
seblum balik Batu Pahat..
Ceh.. mula2 ingatkan nak beli komik kat sini..
Sekali tgok harga..

PERGGGHH~

Satu volume komik tu RM30+ tau tak??
Gila kentang kan?
Baik baca kat internet je~
FREE~~
haha

Pastu kitorang balik bas dan bertolak balik ke Batu Pahat..
Best arr lawatan ni sebab ad kawan2 skali..
Kepenatan membuat sgala kertas kerja dan memonteng kelas dah pun terbayar..

Now I rest in peace

Berehat jek! Bukannye mati!

Haha! Bbye!

(p/s : lambt gila saya post pasl lawatan ni padahal lawatn ni sabtu lepas..)

2 comments:

  1. WOW ^^ . hhee :) like-like :) lain kali pegi jalan-jalan lagi ehh kat KL ^^

    ReplyDelete
  2. haha.. insya Allah.. best tau.. heehe

    ReplyDelete

Search This Blog

Kimi Ni Todoke by Tomofumi Tanizawa

cript>